PFBgarage

Építsünk autót :)

Címkék

2009.02.26. 04:05 Kenny mkI

És még mindig a futómű!

Mivel én azon ritka emberek közé tartozom, akik előbb nomális futóművet, féket raknak a kocsi alá, majd azután kezdik el a teljesítményt hajhászni, ezért megint csak a kocsi alatt kezdtem el farigcsálni.

Mint írtam a nagy ültetésnek köszönhetően picit karcolta a gumi a sárvédőt, ezt akkor ideiglenesen egy alcsonyabb oldalfalú és szélesebb gumival orvosoltam. Majd elkezdtem gyűjtögetni egy állítható magasságú (Coil Over) szettre. De hogy addig se unatkozzak, az mk1-es stabilizátor rudat lecseréltem egy mk2-es Ghia példányra, ami pár mm-rel vastagabb. Ha már kint a stabrúd, akkor nem is a régi lengőkarokba rakom vissza. Vettem új lengőkarokat és kintről rendeltem poly szilent garnitúrát, ami picit keményebb a gyári guminál, és azokkal együtt kerültek vissza a helyükre a dolgok.

A hátsó régióval még mindig nem voltam megelégedve, ezért a komplett rugóköteg kiszedése után összeállítottam egy 4 lapból álló köteget, ami enyhénszólva keményebb lett. Laprugók is megkapták a kemény szilenteket, s mehettek is vissza a helyükre. Bekerült még két új lengéscsillapító hátra, ami a feszesebb rugókhoz nem is ártott. Készültem rá, hogy a kemény rugók miatt, enyhén kiemeli majd a farát a kocsinak, de hogy ennyire.

Sebaj majd kockával beültetjük, meg is néztem mekkora a legnagyobb kapható ültetőkocka, 2" (5cm). Az elég lesz, annál nagyobbat amúgy se mernék berakni, kisebb meg nem lenne elég. Szerencsémre itthon egy ismerősöm már berendelt egyet, s az egyéb tervei miatt (4 lengőkaros megoldás) neki már nem lesz szüksége rá. Be is került a kocsi alá, amivel pont szintbe is hozta a hátulját az elejével. Sajnálatomra a 7,5-es RS felni már pont nem fér el így hátul, ezért egyenlőre marad a sima 7" széles.

Mivel a géptetőn volt egy kis hiba, megrepedezett a festék és alatta a rozsda is megjelent, leszedtem és átugrottam vele Frezó-hoz, aki rögtön kezelésbe is vette. Miután lecsiszolta látszódott, hogy egy jó 25centis csikot ki kell vágni és mivel pont a szélén volt, ahol a hajlat is található, nem 5 perces meló lesz. Mire délután visszamentem kész is volt, hibátlan, alig kellett gittelni. Jatis átcsiszolta és le is fújta párszor.
A színéről határozott elképzeléseim voltak. Matt fekete lett, tisztelegve egy szintén hátsókerekes Escort rajongó és egyben példakép emléke előtt! R.I.P

Felkerűltek előre az üvegszálból készült kis lökhárítók, amik szintén fekete fényezést kaptak. Homokfújás után a hátsó fém lökhárító is ezt a színt kapta, de ez már szinterezéssel készült. A jellegzetes "kutyacsont" hűtőrács is felújításra került, mivel már igen le volt róla kopva a festék. Csiszolás, majd a külső ezüst csík kimaszkolása után, megkapta a neki járó fekete színt.

Közben újabb csomagok érkeztek Angliából, s miután a tél közelettével letámasztottam a kocsit a garázsba, el is lehetett kezdeni az új alkatrészek beszerelését. Gólyaláb ki, fék le. Gólyaláb darabokra, majd ment Jatishoz, aki leflexelte az alsó rugótányért. Utána homokfújás, majd a már nálam lévő coil over szettet a hónom alá csapva ismét irány Frezó. Most egy kicsit többet kellett győzködni, mire neki állt a melónak, de ezt betudhatjuk a hidegnek is. Gólyaláb szárára felheggesztette a menetes szárat, majd kapot még két 3szög alakú kitámasztást is. Közben én otthon szétkaptam a fékeket, s megkapták a 7-7 mm-es közdarabokat, amik a 2.8i Capri tárcsáinak befogadása miatt kellettek. A kész gólyalábat lefújtuk, felkerült az immár hűtött tárcsával szerelt kerékagy, bekerültek az új lengéscsillapítók, s az eredetinél kb. 2X keményebb rugók, s ha már ugyis szét volt szedve az egész, kicseréltem a kormánygömbfejeket is.
Mivel előre bekerült a hűtött 2.8i Capri fék, gondoltam a hátsót is erősíteni kéne, s szereztem Capri 9"-os hátsó dobot is, a gyári 8"-os helyett, de ez még egyenlőre a polcon figyel, egyébb variációk miatt.

Most vagyunk a mostban!
Azaz most értem el oda, ahol ténylegesen tart a kocsi. Lassan kezdődik a szezon, tavaszra még egy-két nagyobb átalakítás tervbe van a kocsin, meg a műszakira is meg kell csinálnom még pár dolgot. Úgyhogy nem unatkozunk.

3 komment

Címkék: escort kenny babakék


A bejegyzés trackback címe:

https://pfbgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr11966707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gandras 2009.03.11. 16:04:05

Igazítsd má' meg a lökhárítókat tezsvírem ! ;)

Kenny mkI 2009.03.11. 19:53:22

A tartóvasakon kéne mókolni, az meg nem olyan egyszerű, de meglesz.

Jatis · http://pfbgarage.blog.hu 2009.03.16. 23:42:07

Ja! Nem egyszerű, mert kell egy imbuszkulcs. :)
süti beállítások módosítása